Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Iz HZJZ-a su istaknuli da na okupljanjima, uz ostalo, ne može sudjelovati osoba koja ima ukućana koji je u samoizolaciji i koja je boravila unutar prethodnih 14 dana u inozemstvu, osim ako ima negativan test na PCR ne stariji od 48 sati.
Preporučuje se, ako postoji mogućnosti, organiziranje umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija na otvorenom, a moguće je jedino u zatvorenim prostorima koji mogu udovoljiti tehničkim i sigurnosnim uvjetima da se može poštovati propisana fizička udaljenost prilikom ulaska, izlaska te kretanja i boravka u prostoru.
Za cijelo vrijeme boravka u prostorima, uključujući dolazak i odlazak preporučuje se održavanje fizičke udaljenosti između sudionika (posjetitelja, izvođača i osoblja) od 1,5 metra.
Razmak od dva metra preporučuje se između i od izvođača pjevačkih dionica te glazbenika s puhačkim instrumentima.
Preporučuje se razmak od četiri metra između posjetitelja i izvođača na sceni.
Također, i u zatvorenim i na otvorenim prostorima preporučuje se omogućiti isključivo sjedeća mjesta.
Preporučuje se unaprijed označiti sva sjedeća i stojeća mjesta međusobno udaljena najmanje 1,5 metar te ograničiti ulazak na najviše onoliko posjetitelja koliko ima označenih mjesta.
U slučaju potrebe za stojećim mjestima preporučuje se postavljanje najviše 100 stojećih stolova koji trebaju biti numerirani.
Plesni podij u funkciji prostora za ples nije dozvoljen.
Iz HZJZ-a su istaknuli da je 500 najveći dozvoljeni broj posjetitelja u zatvorenim prostorima, a 1000 na otvorenim prostorima.
U slučaju potrebe za organizacijom okupljanja s većim brojem posjetitelja, organizator je dužan zatražiti odobrenje teritorijalno nadležne službe civilne zaštite.
Sva događanja kao i maksimalni broj sudionika podložan je promjeni sukladno rezultatima situacijske analize i kontinuirane epidemiološke procjene stanja.
Organizatori okupljanja koji očekuju dolazak više od 100 sudionika obvezni su dostaviti obavijest o održavanju okupljanja sukladno Uputama i preporukama za okupljanja.
Preporučuje se svakodnevno vođenje evidencije osoblja, izvođača i posjetitelja svih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija putem internetske rezervacije i prodaje ulaznica radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom SARS-CoV-2.
Za potrebe vođenja evidencije prikupljat će se osnovni podatci posjetitelja: ime, prezime i broj telefona.
Evidenciju je nužno čuvati 14 dana.
Preporučuje se omogućavanje i poticanje internetske prodaje ulaznica s kojima će posjetitelji direktno ulaziti u prostor.
U slučaju potrebe za blagajnama i fizičkom prodajom ulaznica preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade između blagajnika i posjetitelja te osiguravanje beskontaktnog plaćanja.
Preporučuje se da posjetitelji ulaze jedan po jedan na način da prvi koji ulazi zauzima najudaljenije mjesto u gledalištu, gledajući od ulaza, i tako po redu te razmak među posjetiteljima od najmanje 1,5 metra kod ulaska, kretanja i izlaska.
Prilikom interakcije s posjetiteljima osoblje treba koristiti zaštitnu masku koja prekriva nos i usta te redovito dezinficirati ruke.
Često dodirivane površine koje koristi veći broj osoba neophodno je dezinficirati prije početka i na kraju svake izvedbe i programa, a najmanje dvaput dnevno.
Pri planiranju rasporeda, potrebno je osigurati dovoljno vremena za ulazak i izlazak posjetitelja, te u slučaju dva uzastopna događanja omogućiti dovoljno vremena za čišćenje i dezinfekciju prostora, stoji, uz ostalo, u preporukama.
HZJZ je podsjetio na dezinfekciju ruku, korištenje maski za lice, osim izvođača u trenutku izvedbe, te mjerenje temperature osoblja i izvođača što se preporučuje i svim posjetiteljima te da otkažu dolazak u slučaju povišene temperature ili bilo kojih znakova bolesti.